Thursday, March 10, 2011

Kebaikan Medical Card/Insurans Nyawa



BERKONGSI KEBAIKAN.


Untuk sahabat-sahabat yang sedang mencari insurans (Takaful) untuk diri sendiri dan keluarga, di sini saya ingin menawarkn perlindungan insurans dari Prudential Assurance Malaysia. 

Rundingan Percuma untuk sekitar KL, Kuantan, Kemaman, KT, dan menerusi appointment untuk kawasan-kawasan tersebut, kawasan lain boleh dipertimbangkan, insyAllah.


 
PLAN BARU PRUDENTIAL BSN TAKAFUL.




APAKAH KELEBIHANNYA:



Berbeza dengan pelan perlindungan lain (PAY FIRST, CLAIM LATER), tetapi dengan adanya KAD PERUBATAN PRUDENTIAL BSN TAKAFUL anda hanya perlu menunjukkan kad ini sebagai JAMINAN untuk menerima rawatan segera dan selesa di hospital pakar swasta yang cekap, mudah & selesa. Segala urusan bil, serahkan pada kami di PRUDENTIAL uruskan!


Banyak lagi manfaat tambahan lain jika anda perlukan, anda tentukan:

1. Kematian dan Hilang Upaya Akibat Kemalangan - Mendapat pampasan.
2. Perlindungan Perubatan - menerima bantuan tunai tetap untuk Kemasukan Hospital.
4. Manfaat Hospital - Memberi bantuan tunai harian sekiranya di masukkan ke hospital (elaun).
6. Bantuan Pampasan untuk Perlindungan Penyakit Kritikal.
7. Imdemiti Mingguan: Memberi bantuan tunai mingguan jika kehilangan upaya akibat kemalangan.
8. Bayaran Manfaat Penyumbang/Pasangan: Syarikat akan membayar premium simpanan jika diserang penyakit kritikal.
9. Khairat Kematian untuk waris, dan byk lagi...




Antara tujuan/konsep PRUDENTIAL BSN TAKAFUL ialah:



1. Melindungi pendapatan dan simpanan sekiranya kita ditakdirkan ALLAH dilanda musibah kematian/hilang upaya kekal menyeluruh, supaya waris kita dapat meneruskan kehidupan tanpa terlalu meminta-minta kepada orang lain.
2. Melindungi hutang sekiranya kita ditaqdirkan ALLAH dilanda musibah meninggal dunia/hilang upaya kekal menyeluruh, supaya hutang kita dapat dilunaskan dan tidak membebani waris yang kita tinggalkan.
3. Mendapatkan Dana untuk rawatan penyakit kritikal.
4. Gantian pendapatan sekiranya tak dapat bekerja akibat dimasukkan ke wad hospital.
5. Jaminan dana pendidikan anak untuk pengajian tinggi.
6. Perancangan kewangan keluarga dan individu muslim dalam bentuk Pengurusan Risiko Kewangan.
7. Mengajak ummat Islam memiliki pelan jaminan kewangan yang berlandaskan syariah ISLAM diberi nama Takaful yang jauh dari RIBA, MAISIR dan GHARAR (HALAL 100%).




MAKLUMAT TAMBAHAN:



Keperluan insurans/takaful dalam kehidupan.

Berdasarkan kepada kajian yg dibuat oleh Life Insurance Malaysia Research Association (LIMRA), sepanjang hayat manusia, seseorang itu memerlukan sebanyak 7 polisi sepanjang hayatnya. Ia meliputi aspek untuk perlindungan, kesihatan, pelaburan, pendidikan dan juga simpanan.

Populasi yang mempunyai perlindungan insurans di Malaysia hanya 25% daripada 26 juta rakyatnya (yang kebanyakan dari kaum bukan bumiputra). Berdasarkan jumlah ini, boleh dikatakan kesedaran terhadap keperluan serta kepentingan insurans/takaful di Malaysia masih rendah. Di Singapura sebanyak 100% yang memiliki polisi, secara purata 1 orang 1 polisi dan Jepun sebanyak 150%, iaitu 1 orang memiliki lebih daripada satu polisi.



Bagi Muslim, Ulama' telah menghasilkan takaful sebagai alternatif untuk insurans konvensional. Ini bagi mengelakkan unsur-unsur yang tidak halal dalam insurans. Al-Takaful adalah dari perkataan Arab (Kafala) yang bermaksud UNTUK MEMBANTU atau MENJAMIN. Maka PRUDENTIAL BSN TAKAFUL adalah hasil usaha sama Prudential Holding Limited dan Bank Simpanan Nasional (BSN) untuk menjalankan perniagaan Takafulink (di luluskan di bawah undang-undang Syariah) dan di agihkan oleh PRUDENTIAL Assurance Malaysia Berhad.



Gunakan 5 perkara sebelum 5 perkara... Muda sebelum Tua, Sihat sebelum Sakit, Kaya sebelum Miskin, Lapang sebelum Sempit, Hidup sebelum Mati.



Sama-samalah kita mendoakan yg terbaik untuk semua agar dijauhi dari segala musibah. Sediakan Payung Sebelum Hujan! Di PRUDENTIAL BSN TAKAFUL, kami sentiasa mendengar dan memahami keperluan anda.


Untuk penerangan lebih lanjut, kontek saya untuk buat temujanji. Segala penerangan dan nasihat adalah percuma, hanya anda yang menentukan sama ada plan ini baik untuk anda atau tidak.




Dapatkan Quotation PERCUMA! Sertakan maklumat dibawah kepada saya:-



Nama:
Umur:
H/P:
Email:
Jantina:
Pekerjaan:
Merokok (Ya/Tidak):
Bajet:
Maklumat tambahan:

*Appointment
Lokasi:
Masa:
Tarikh:




kemudian emel atau SMS atau PM kepada saya. Saya akan reply quotation kepada anda secara percuma secepat mungkin, insyaAllah. 



*Jika hendak membuat appointment, sila isikan masa dan tempat. Saya akan cuba penuhinya.


Untuk maklumat lanjut anda boleh hubungi saya, Prudential BSN Wealth Planner, WAN MARINA SAFEIN 013 2048585, emel di wanmarina@prudentialbsn.com.my atau ema_marina1@yahoo.com


Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment